Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

vineri, 14 septembrie 2012

Activitate in stil Montessori cu nucile

Intr-o frumoasa dimineata, m-am jucat impreuna cu mami care pregatea micul dejun. Nu aveam chef sa ies afara si ma cam plictiseam.
A pregatit mami o mana de nuci, migdale, alune si arahide intr-un bol pe care l-a asezat langa un mojar.
Era un material tip Montessori, pentru a lucra indemanarea, a deosebi texturile si formele si de ce nu, pentru a invata sa-mi pregatesc singura micul dejun.
Ideile mamei au inceput sa vina dupa ce a urmarit indeaproape doua mamici, Camelia si Adina, deosebite care fac homeschooling cu fetitele lor, extrem de simpatice. Puteti gasi o multime de resurse de inspiratie pe blogurile lor aici si aici.

Cu siguranta eu si mami vom testa o gramada de idei de la aceste mamici. Eu una abia astept si va voi povesti si cum a functionat.

Iata ce pasi am urmat, bineinteles ca pot fi conturati altfel in functie de caz si oportunitate (la noi era micul dejun):

Pasul 1: l-am spus deja dar il voi repeta, mami a pregatit o tavita cu un mojar si un bol cu nuci si alune; pe tavita se mai gasea si o masura pentru laptele praf.

Pasul 2: mami mi-a prezentat materialul si modul incare voi lucra, adica impreuna cu masura voi alege numai nucile pe care apoi cu grija le voi plasa in mojar. Dupa ce termin aceasta activitate, urma partea cea mai distractiva, sa le zdrobesc bine, bine in mojar.

Pasul 3: m-am apucat de treaba si a fost atat de distractiv! La un moment dat nici nu mi-am dat seama ca mama imi face poza pentru ca eram foarte prinsa de activitate.

Am inceput cu multa sarguinta...

Am pisat bine, bine nucile.....


Si era foarte interesant cum se macinau, pentru ca eu chiar vedeam tot procesul...


Pasul 4: am pus nucile zdrobite in bolul meu preferat cu cereale si iaurt si am papat cu pofta. Iar tati a folosit restul pentru o placinta delicioasa cu dovleac (poate nu stiti, dar taticul meu se pricepe la gatit)!



Pentru ca se terminase prea repede activitatea, am convins-o pe mami sa ne mai jucam cu sortatul. Asa ca mami mi-a aratat un exercitiu asemanator (de indemanare) cu strugurii, gasit pe siteul Cameliei. Daca primul exercitiu a fost gustos, asta a fost delicios, mai ales ca l-am folosit la gustarica de la ora 10.00.
Aici am folosit o tija cu care inteapa mamii cozonacii sa vada cand s-au copt. Exercitiul era chiar greu, pentru ca strugurii aveau coaja tare si mai si pluteau.



De cate ori ma apropiam de struguri, ei fugeau... 


Dar pana la urma tot prindeam si eu unul...



Eu cred ca si puii vostri vor adora o astfel de joaca! Spor si insipiratie!

2 comentarii:

  1. Sofia este adorabila, iar activitatile vad ca merg struna! Ai mare dreptate, si eu cred ca toti puii adora o astfel de joaca!
    Va imbratisam si asteptam sa vedem cum va veti mai juca!
    Camelia (Mic atelier de creatie)

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumim mult, Camelia! Sofi a fost un pic bolnavioara, dar am trecut cu bine cu totii si am revenit cu mult drag si spor! Va imbratisam si va urmarim cu drag!

    RăspundețiȘtergere