Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

sâmbătă, 9 martie 2013

Despre vreme si experimente! (invatam despre calendar partea a doua)

Am lasat in urma zilele bolnavicioase si revenim treptat, treptat la activitatile noastre zilnice.
Azi am stat afara cu prietenii mei cel putin 2 ore la soare, am alergat si am ras cu multa pofta.
Ma intristez sa aud ca multi dintre ei au fost sau sunt inca bolnaviori. Ma gandesc cu drag la ei si sper sa prinda multe puteri pentru a trece peste aceste perioade dificile.

De cateva zile ne distram cu tot felul de experimente pe care le pregatesc parintii mei, toate legate de fenomenele naturii. Unele m-au atras foarte mult, altele nu prea....


Dar hai sa va povestesc cum a inceput totul: cu pregatirea calendarului, si mai ales, cu intelegerea a ceea ce vom posta pe el.
Acum doua saptamani am vorbit despre anotimpuri si lunile anului (lectie pe care o vom relua odata cu primii boboci de floare). Nu pot spune ca am retinut exact denumirile lunilor ce compun un anotimp :)) dar am inteles ca natura se schimba in functie de anotimpuri, de vreme. Si am luat contact cu tot ce inseamna anotimpul.

Prima parte a lectiei despre vreme - CEASUL VREMII.


De fapt nu este un ceas adevarat, ci un instrument care ma ajuta sa identific vremea de afara, instrument inspirat de aici.
Contine 6 cadrane cu desene haioase ce reprezinta cateva dintre fenomenele naturii:
- insorit
- innorat
- furtuna
- vant
- ninsoare
- ploaie

Mami l-a desenat pe o foaie catonata din blocul ei special de pictura (se poate folosi orice foaie din blocul de desen). A durat ceva pana a iesit perfect. :))


A desenat doua cercuri concentrice impartite in 6 cadrane, apoi in fiecare cadran a desenat cateva desene haioase.


Eu mi-am pregatit culorile (guase) in recipiente speciale, am si combinat cateva ca sa pot obtine spre exemplu portocaliu si m-am apucat de pictat.





Si iata ce a iesit:



Partea a doua: EXPERIMENTELE. 
Mami s-a inspirat pentru experimente de aici si de aici.
In primul rand, mi-am pregatit cateva materiale, cum ar fi gheata colorata.
Am picurat in fiecare spatiu colorant alimentar cu o pipeta si apoi am turnat apa. Mami le-a pus la congelator pana a doua zi, cand am folosit-o.





Experimentul I:
CONDENSUL SI PLOAIA

Am taiat o sticla pe din doua, iar varful l-am lipit invers in sticla. Am turnat apa fierbinte, iar deasupra am pus gheata. Rezultatul - multa ceata si picaturi de apa ca o ploicica de primavara. Ce s-a intampla? Doua fronturi de aer diferit (cald si rece) s-au intalnit si s-a format imediat condensul, iar gheata s-a topit si a inceput sa picure.




Experimentul II:
Cum se formeaza ploaia?
Intr-un pahar cu apa, mami a turnat deasupra spuma multa. Peste spuma am inceput sa picuram colorant alimentar albastru, astfel incat sa simulam un nor care se incarca mult cu apa. Rezultatul era spectaculos...colorantul se scrugea treptat prin norul de spuma si incepea sa pice pe pamant sub forma de picaturi.




Experimentul III:
Ce se intampla cu aerul cald? Cum se misca aerul si de ce apare vantul?

Mami a prins de varful unei sticle de bere un balon rosu. Apoi sticla a pus-o intr-un ibric cu apa fierbinte. Ce credeti ca s-a intamplat? Aerul din sticla s-a incalzit, s-a dilatat si a inceput sa se ridice...astfel incat balonul ca prin magie a inceput sa se umfle singur! :))
Sa va spun un secret? Acesta a fost cel mai distractiv experiment!








PARTEA A TREIA: distractia!
Cea mai distractiva parte a lectiei, a fost pictatul cu manute, cu spuma lui tati! Am pictat norisori multi pe un cer frumos albastru! Si chiar daca am inceput timid, pana la urma m-am bagat in spuma pana la cot!




Spor la joaca, copii!

Pupici, pupici!
Sofia.

6 comentarii:

  1. oh,este minunat ceea ce-ati facut!M-am bucurat si eu odata cu Sofia si am retrait bucuria din ochii ei amintindu-mi de puiul meu la anii ei.
    Frumos!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim mult! Si noi ne-am bucurat mult alaturi de ea...mai ales taticul ei se minuna ca un copil la fiecare etapa.

      Ștergere
  2. Ei, dar ce de activitati, ce de experimente minunate la voi aici!!!Multumim pentru idei!!! Si Sofia este atat de dulcica si de constiincioasa! IMi pare rau sa aud ca ati fost bolnavioare!! Multa sanatate in continuare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim frumos, Sofia e bine acum, analizele sunt bune. Cred ca asta se intampla in colectivitate. Eu sunt adepta experimentelor si, desi stiu ca Sofia nu intelege exact experimentul, eu sunt multumita ca intra in contact cu o astfel de forma de invatare.

      Ștergere
  3. Foarte frumoase lectiile. Si noi vom aborad curand acest subiect. Experimentele sunt mereu spectaculoase si copiilor le fac mare placere.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, au o expresie haioasa cand ceva se intampla, fara ca ei sa se astepte... Multumim mult, Valentina si mult succes!

      Ștergere