Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

luni, 17 decembrie 2012

Cum amenajam spatiul de joaca la 3 ani?

La noi acasa nu prea e spatiu. Desi eu am camera mea, mobila a fost facuta dupa nevoi si buget. Asa ca dulapioarele de jucarii nu exista momentan, dar sunt in plan, spune mami. Nu stiu ce-i acela un plan, cred ca e un loc undeva unde stau lucrurile o perioada pana sa vina la noi...:)

Mami si cu tati au gasit o solutie...sa va povestesc un pic.

In primul rand, mami nu-mi prezinta jucariile in cutii si nu toate odata. De ce? Pentru ca nu ma atrag de nici un fel cutiile multicolore si cosurile de plasa, interminabile cu jucarii, unde mai pui ca nici nu prea stiu sa deschid ambalajele. Cel mult, rascolesc intr-un cos pana la fund si insir in camera tot ce gasesc acolo. Unele ajung si in bucatarie, altele in hol sau in dulapul mamei. O data sau de mai multe ori au aterizat si in ghetele lui tati.

Dar n-a fost asa de la inceput...camera mea devenise un paradis al plusurilor, puzzleurile si cartile stateau gramada, fara nicio noima prin toate partile. Noroc ca acest lucru n-a durat mult.
Pe atunci nu existau nici macar in plan dulapioare speciale pentru mine. Asa ca mami a golit o parte din biblioteca si a modificat un alt corp pentru a le transforma in zona mea de lucru. 


Cartile sunt minunate, le ador, le citesc si le invat cateodata pe de rost. Toate cartile au fost asezate in biblioteca mea, dupa categorii, cu etichete colorate sa le pot identifica usor si eu. Va spun sincer ca inca nu pot, dar ma straduiesc. 
Toate etichetele sunt scrise cu litere mici de tipar, literele pe care invat eu sa le scriu si sa le citesc.






La unele zone (arta, fisele de lucru si activitati) inca mai este de lucru... :)) tot mami sta si mi le prezinta, iar eu imi aleg ce sa lucrez. Stiu sa-mi iau singura penarul sau sa pun la loc jocurile cu carti sau fisele de la Gama dupa ce ma plictisesc de ele, dar cam atat. 



In schimb, am o parte care ma atrage mult si de care nu ma plictisesc pe care mami o mai schimba cateodata, alternand materialele si jocurile. De aici, eu imi aleg singura cu ce vreau sa ma joc, iar daca nu stiu cum se utilizeaza, o intreb pe mami: "ce trebuie sa fac aici?"







Pentru ca invatam sa scriem, mami a ales sa-mi plaseze la indemana jocuri ce stimuleaza mult motricitatea fina:

insirat margele 

insirat nasturi (e un joc minunat si multifunctional de care v-am mai povestit aici), 

materiale de cusut sau de taiat legume
materialul de taiat


de potrivit elemente 

de desfacut diferite capace

sau de desfacut diferite incuietori

o scena de teatru cu magnet



Exercitiile de Motricitate fina ajuta mult la dezvoltarea dexteritatii mainii si degetelor, ulterior vazandu-se rezultatele mai mult decat frumoase la scris, desenat etc.


In cealalta parte este o combinatie intre senzorial si matematica, dar si de motricitate. 
Am la indemana materiale care ma ajuta sa identific forme, sa le potrivesc, sa le numar si sa observe diferentele intre ele.
O numaratoare si un material ce ma ajuta sa numar corect.


Alaturi, am masuta mea de lucru...o masuta mica de la Ikea pe care am acaparat-o numai eu. Si tare draga imi este.

Cand vor veni dulapioarele din plan in camera mea, o sa va arat cum am amenajat. Deocamdata, eu lucrez in camera de zi si tare-mi place sa am locul meu aici, alaturi de mami si tati.


Pupici, pupici,
Sofia.


4 comentarii:

  1. Wow, o adevarata camera Montessori! Felicitari, imi place tare tare mult cum ati amennajat-o!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumim mult! Si inca ne lipsesc multe elemente...dar imaginatia si entuziasmul Sofiei inlocuiesc lipsurile.

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna!

    Aveti niste materiale foarte frumoase!

    Am descoperit blogul tau de curand si mi se pare foarte interesant. Felicitari!

    Si eu am o fetita de trei ani, care merge la o gradinita Montessori in Bucuresti. Acasa nu mai reusim sa facem cate mi-ar placea sa lucram impreuna ... , dar ne straduim :).

    Spor la joaca!

    Ramona

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc mult, Ramona! Si eu reusesc printre picaturi sa ma joc cu Sofiuta acasa si sa-i pun la dispozitie materialele de care are nevoie. Ma bucur mult ca ati ales aceasta alternativa pedagogica pentru fetita, sunt convinsa ca pentru ea va fi minunat timpul petrecut la gradinita.

    Spor la joaca si voua,
    L&S

    RăspundețiȘtergere