Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

duminică, 17 martie 2013

Sa invatam sa coasem! Cum se pune ata in ac.

Pentru ca urma sa vizitam, intamplator, nu pentru ca ne-am propus, o gradinita Waldorf si mami stia ca o sa vad acolo o gramada de lucrusoare cusute de fetite si baieti, s-a hotarat initierea mea in acest domeniu necunoscut. Sau aproape necunoscut.

Bunica mea, Maia, imi coase mereu ciorapeii rupti in genunchi sau vreun nasturel ratacit, iar mami mai trage la masina de cusut din cand in cand.

Asa ca mami a pregatit un material incepator pentru cusut care contine:




- o bucata de material alb - un servet cusut de mami - pe care sa lucrez; important este ca materialul are trasata o dunga de la un capat la altul;
- un ac imens; acul a fost cumparat de la Obor (ac de cizmarie), taiat si tocit la un tocilar;
- 2 carlige cu ata colorata mai groasa, rosie si albastra;
- o foarfeca.




Cum se procedeaza?


Am intins servetul pe masa de lucru. Si am si scos acul imediat, curioasa.


Apoi mi-am ales ata colorata, am desirat un fir lung de-a lungul semnului de pe servet. 



Am taiat ata colorata exact la semn. Si apoi am schimbat foarfeca, pentru ca prima nu taia bine.



Am facut un nod cu ajutorul mamei.






 Am trecut ata prin ac, de mai multe ori, pana mi-a reusit complet.



Iata si rezultatul.


Am repetat actiunea cu celalalt ghem.






Inainte de a trece la acest material e important ca un copil sa exerseze cu celelalte materiale disponibile: insirat nasturei sau jucarii de lemn pentru cusutul cu siret. (vezi aici si aici)

Spor la treaba!

Pupici, pupici,
Sofia.

Un comentariu: