Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

sâmbătă, 17 noiembrie 2012

Nastureii - exercitii de motricitate fina.


Hei! Salutare tuturor!


Azi am sa va povestesc cum am invatat sa „cos” si eu nasturei, cum face bunica mea, Maia, atunci cand tati pierde vreunul la camasa.


Mami mi-a cumparat un joculet tare haios, „FUN BUTTONS” de la Galt, joc ce se adauga deja la colectia mea de materiale senzoriale, motricitate fina.










Pe raft mai aveam deja un joculet care m-a invatat sa cos hainute si accesorii la niste animalute caraghios desenate, numit „DOUDOUS” de la  DJECO.










Ce sa mai, o sa-mi deschid si un atelier de croitorie sa cos tivuri si fustite. J


Dar, daca Doudou-urile nu m-au atras decat de vreo 2, 3 ori de cand le-am primit (cand aveam 2 ani) si pana acum, nastureii, in schimb, sunt o pasiune de fiecare seara.

Mi-am luat nastureii si m-am apucat sa insir pe fire coliere nemasurate, sa fac pe canapea trenulete si sine intortocheate, sa creez hainute invizibile (ca hainele imparatului) dar cu nasturei colorati.


Lucrurile care se pot face cu nastureii acestia magici sunt atat de multe, incat nici nu le pot insira pe toate:

- senzatii kinetice, tactile: au o suprafata neteda si una „zimtata”
- sa dezvolte notiunea de „cerc”, prin vizualizare si atingere
- sa exerseze motricitatea fina prin introducerea prin siret a nastureilor


- sa exerseze logica, creand motive minunate de culori pe sirag
- sa dezvolte notiuni matematice, numarand nastureii in orice fel
- sa stimuleze creativitatea si imaginatia prin jocuri complexe etc.

Cred ca v-ati convins de ce mie mi se pare atat de minunat, iar  acum a devenit materialul meu preferat de pe raft.  

Dar dupa ce m-am jucat cu nastureii, mi s-a starnit cheful sa ma joc si cu alte jocuri fantastice, cum ar fi: 

         materialul cu obiecte de inchis/deschis, 




pusculita mea, 




sa-mi fac singura o maraca (o sa va arat odata cum sa faceti maracas minunate sau zornaitoare cum le mai zic eu)....




si apoi sa numar banutii folositi pentru maraca



sau sa gasesc nasturelul adevarat ascuns de mami in cosulet!




Spor la insirat!
Pupici, pupici
Sofia.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu