Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

miercuri, 19 decembrie 2012

Spuma de ras, culorile, apa si starile de agregare...hmmm

Salutare tuturor,

Astazi n-am mai vrut sa merg la patinoar, spre dezamagirea mamei care prinsese gustul a 20 minute de patinaj cat eu ma chinuiam cu un instructor. Dar vine vacanta, asa ca o sa aiba mami timp sa recupereze.

Dar sa va povestesc despre activitatea noastra de astazi: spuma si gheata.



Dupa o jumatate de ora de harjoneala, mami a scos din congelator o cutiuta stranie plina de stelute colorate. Erau cuburi de gheata sub forma de stelute. :) Gheata reprezinta starea de agregare solida a apei...hihihi

Dar magia consta in faptul ca erau colorate: rosu, galben si albastru...de fapt mami amestecase mai demult apa cu putin colorant alimentar si le-a pus la congelator, dupa care a uitat de ele vreo saptamana.

Apoi, s-a dus la baie si a luat spuma de ras a lui tati (ce-i drept, lui tati nu prea-i foloseste ca are barba).


Sa va zic ce a urmat: a turnat o gramada de spuma intr-o cutie, apoi peste ea stelutele de gheata. Parca era ca intr-o poveste cu craiese ale zapezii...spuma fina de care nu ma mai saturam sa o framant, cuburile de gheata atat de reci, dar atat de frumoase, mai ales cele albastre.


Si ma jucam mereu, imi inghetau manutele, dadeam fuga la baie sa mi le incalzesc sub apa, apoi iar la joaca.


Am observat cum, pe masura ce ma jucam, stelutele se micsorau si se tot micsorau...pana cand, deodata au disparut.
Iar spuma a devenit mai degraba lichida, se scurgea pe mansetele mele, spre disperarea mamei care stia ca acel colorant albastru nu prea iese usor la spalat. :))


Pentru ca da, pe masura ce se topeau stelutele, spuma devenea tot mai colorata, mai degraba albastra.


Inspiratia mamei a venit de la notjustcute, de altfel un site minunat, plin de idei de jocuri senzoriale.
Am stimulat gandirea logica, intelegerea, senzorialul si comunicarea verbala.

Eu nu intelegeam de ce nu mai am spuma, iar mami mi-a povestit un pic despre starile de agregare ale apei. Cam complicat pentru cei trei anisori ai mei, insa gheata s-a topit si spuma s-a muiat toata si s-a colorat.
"Mami, mai pui spuma? ca s-a terminat de la gheata asta..." :))

Iata cum am petrecut eu inca o seara alaturi de mami...iar acum urmeaza o poveste minunata de seara: "Poveste muzicala de Craciun" - o carte recomandata de Camelia si M.  care a aparut cu ziarul Adevarul de astazi, 19 dec 2012. Inca mai poate fi gasita la chioscurile de ziare.

Pupici, pupici,
Sofia.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu