Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

joi, 21 martie 2013

Motricitatea fina - cateva activitati interesante de dupa-masa.

Hei, salutare!
Cateva zile, dupa-masa, am ales sa ma joc cu niste materiale simpatice care se pot realiza usor acasa.

Cu ele imi exersez motricitatea fina, indemanarea, concentrarea, coordonarea ochi-mana si pregatirea pentru scris.

Prima activitate aleasa au fost "margelutele". 
Este o activitate de tip Montessori care-mi place mult, dar care pune la grea incercare concentrarea mea. Sunt niste margele de cuart roz (de fapt, o bratara de-a mamei care s-a rupt) pe care trebuia sa le transfer, una cate una, in cofrajul de la branzica Delaco. Pentru transfer am folosit o lingura dozatoare de la o cutie de lapte praf de pe vremea cand aveam 2 ani.





A doua activitatea au fost timbrele si prisma.
Mami si-a descoperit colectia veche de timbre din copilarie. Cu putina melancolie, mi-a aratat timbrele, detaliile acestora si mi-a explicat la ce folosesc acestea. Nu am inteles exact, dar mi-a promis ca vom pune o scrisoare la posta pentru a intelege. Din pacate, acest obicei se pierde si au existat copii testati de mami cu o baterie de inteligenta care nu au stiut sa spuna ce este un timbru, desi stiau sa explice multe alte fenomene complexe.
Le-am studiat cu lupa, apoi, actiunea a devenit mai interesanta, folosind o prisma. Mai tineti minte caleidoscopul? ei, cam asa arata timbrul mamei.



O a treia activitate a fost "plansa cu pioneze".
Excelenta pentru exersarea motricitatii fine, pentru invatarea notiunilor de scris: de la stanga la dreapta si de sus in jos. Si nici macar nu am facut cine stie ce model complex.





Distractie frumoasa!
Pupici, pupici,
Sofia.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu