Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

miercuri, 27 iunie 2012

Copiii trebuie sa manance tot! Oare?

Am o problema cateodata: nu-mi place mancarea pe care mi-o da mami, tati sau Maia (bunica mea). Iar cateodata, nu mi-e foame, pur si simplu sau am chef sa mananc altceva.
Intr-o zi mami a gatit mazare (chiar eu am ajutat-o sa gaseasca bobitele in casuta lor de pastaie), morcovi cu sos bun, dulce, cartof dulce si alte legume super dragute si colorate. Si mi-a zis: "legumele sunt foarte bune, te ajuta sa cresti mare si frumoasa". Ufff...dac-ar fi stiut ea ca tocmai in ziua aia eu nu aveam nici un gand sa mananc ceva la pranz.
Bineinteles ca atunci a aparut discutia: "mananca-ti legumele!", "dar mami ti-a pregatit asa frumos legumele", "ia uite cate ai pe farfurie, macar morcovii sau bobitele de mazare...tie-ti placea mazarea!", "mami, te doare burtica? ti-e bine? ia deschide gatul sa nu fie rosu-n gat!"
Nimic si pace. Am luat un biscuite si-am plecat victorioasa-n casa.



Ma tot intrebam care e chestia cu mancatul tot din farfurie? Daca mie nu mi-e foame, de ce sa mananc tot?
Ca doar am mancat un biscuite in parc de la bunica prietenei mele, un sticks, jumatate de iaurtel si cateva caise. Unde sa mai incapa ciorbita si legumele colorate?

Un studiu de la Universitatea din Cornell spune ca in general, copiii fortati sa manance tot, se vor razbuna cand nu sunt acasa si vor manca mai multe snacksuri, sau mai multe dulciuri sau vor exagera la masa de dimineata cu cerealele dulci.
De fapt, ideea din spatele revoltei este ca parintele interfereaza cu dezvoltarea auto-controlului copilasului. Cand copiii nu au control asupra ceea ce mananca sau nu mananca ei pot reactiona dupa cum am spus: exagereaza cu mancatul alta data, cand nu e mami sau buni de fata.

Si mai rau este ca, noi, copiii prescolari ne formam acum obiceiurile alimentare care ne vor tine toata viata.







 O mamica canadiana casatorita cu un Francez si mutata in Franta (cam complicat, nu?) a scris o carte
despre obiceiurile alimentare ale francezilor si copiilor acestora. Si ce credeti ca a descoperit? Copiii francezi nu numai ca mananca tot din farfurie, dar le si place!!! Ei asta e culmea, sigur au fost fortati!

Dar pe masura ce mami citea articole si reguli din carte, fata ei se lumina...asa ca am luat si eu cartea sa vad despre ce este vorba.
Era tare frumoasa, cu desene minunate, tocmai bune de colorat. Asa ca mi-am luat creioanele si m-am apucat de treaba! :)

In carte erau cateva reguli de nutritie pentru copilasi, asa ca mine, bineinteles nu in ordinea de mai jos, dar cam pe-acolo:

0. Regula principala: nu fortati copiii sa manance, mai degraba sa le spuneti: "iti va place asta cand vei fi mare!"
Ei, asta e o regula buna, chiar foarte buna. Cel putin am scapat un timp de piureul de legume.

1. Regula numarul UNU: fara snacksuri intre mese!
Ooofff......cat de greu se realizeaza asta cand esti in parc cu bunicute si bone si mamici dragalase ce au toate, care mai de care, pungute cu biscuitei, placintele si covrigei.
Dar mami zice ca trebuie sa fie o regula sfanta!

2. Regula numarul DOI: nu tebuie sa mananci tot, dar trebuie sa gusti din toate!
Ei, asta parca mai merge. Ce bine ca nu trebuie sa termin tot din farfurie, desi nu ma incanta de fel morcovii aia moi si reci.

3. Regula numarul TREI: masa se ia in liniste si dureaza atata timp cat e nevoie, copiii nu trebuie grabiti!
Mie-mi place sa bag degetelele in paharul cu apa, apoi sa mut taiteii din supa in pahar si invers, iar tot procesul asta dureaza ceva...unde mai pui ca se murdareste apa si vreau un pahar cu apa curata.. ehehe

4. Regula numarul PATRU: pentru ca un copil sa primeasca un aliment nou, e nevoie de pana la sapte incercari. Noile alimente se servesc primele.
Deci, la fiecare doua mese, ma trezesc iarasi cu fasolea pastai...parca a inceput sa-mi placa bobitele...mai astept pentru pastaie.

5. Regula numarul CINCI: masa trebuie sa inceapa cu o salata sau cu legumele, urmand apoi felul principal.
Mi se pare ciudat ca tocmai cand mi-e foame, mami imi da salata (e buna, mai ales castravetele), dar eu vreau ciorbita calda cu galusti.

6. Regula numarul SASE: vorbiti mai putin despre sanatate si mai mult despre gustul mancarii. Mami trebuie sa spuna: "Gusta asta, este delicios!" decat "Manaca, e tare sanatos!".

Regulile astea mie mi-au placut tare mult si abia astept sa le invete mami pe de rost, ca vad ca inca uita de unele!

Pofta buna, copii!


P.S. Pozele apartin http://karenlebillon.com.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu