Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

vineri, 22 iunie 2012

Deserturile mele preferate I - bulgarasii de nuca de cocos

Mami e fan deserturi gustoase si delicioase. Bineinteles ca nici eu nu ma las mai prejos. Dar, oricat m-as milogi de mami, bomboanele, ciocolatele si mai ales inghetata nu ajung defel la mine. Atunci eu aplic metoda cea mai eficienta....ma supar si fac botic, asa, cat s-o impresionez pe mami. S-a tot gandit mami cum sa faca sa-mi dea ceva bun, dar sanatos.
Dar avea un secret: pe cand aveam vreo 18 luni, mama a descoperit-o pe Ligia Pop si pe Ina Todoran, pe Andreea si multi altii si tare s-a mai bucurat.

Astazi aveam pofta mare de ciocolata cu "cacu". Nu...nu e vorba de cacut, ci de cacao :))
S-a gandit mami, s-a tot gandit si pana la urma i-a venit o idee: a cautat in camara prin toate pungile cu alune, nuci si seminte, le-a pus la inmuiat cateva ore (ca timpul nu ajunge cand e pofta la burtica) si apoi pe rasnit, framantat si modelat. Si-au iesit o minunatie de bulgarasi cu nuca de cocos si cacao stropiti cu gem crud de capsunele delicios.

Va dati seama cum am mancat bulgarasii? am luat si afara, in parc, la pachet. Tare ma bucur cand mananc cat vreau eu.

Pentru bulgarasi, mami s-a inspirat dintr-o reteta a Ligiei Pop, insa a schimbat-o cu ce aveam prin casa:

- o mana de migdale inumiate
- o mana de nuci inmuiate
- o lingurita de seminte de chia
- o lingurita de seminte de canepa
- o lingura seminte de floarea soarelui inmuiate
- o lingura seminte de in si susan inmuiate
- doua-trei linguri de faina de ovaz
- o lingura fulgi de cocos
- o lingurita de cacao
- 2 linguri de miere
- apa cat e necesar

A macinat bine nucile si semintele, apoi a framantat totul repede si a am modelat impreuna bulgarasi cu mana uda (asta a fost partea cea mai distractiva), apoi le-am dat prin fulgi de cocos.
Cu gemul, treaba a fost si mai usoara. Reteta a luat-o mami de la Ina Todoran. Este delicios si rapid de facut.

Iata rezultatul, desi va spun ca arata mult mai bine si mirosea asa frumos....ca papusica mea "Capsunica":



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu